lördag 29 december 2012

lite julklappar


 Jag var med i Karins sew along det var superbra. Men säkert ännu roligare om man är med i fb...
Det blev två julklappsnecessärer och fler kommer det att bli! Lätta och roliga att sy. Mönstret är köpt på Burda.
Material: Vaxtyger från Ohlssons och Ikea. Kantband och dragkedja från Bibbi. 

Nedan en ullunderställströja till yngsta dottern som älskar det här tyget.
Material: Randig merinoull från Strömming design och turkos och orange merinoull från Myllymuksut.
Alla julklappar är faktiskt inte utdelade än, så mer kommer.

Och jag lyckades vinna Mirres tygtävling om 5 meter tyg från A & H. Är så nyfiken på tyget, har nämligen inte sytt i deras tyger än. Ska bli så kul! Återkommer om det när jag får tyget!

Nu önskar jag er alla en god fortsättning och ett riktigt gott nytt år!!!!

5 kommentarer:

  1. Fina klappar! Och god fortsättning på julen!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg tröja!! Och kul med egna necessärer. Jag har inte varit med i någon Sew along, det kanske kan vara något... Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  3. Näe, vad mycket fint! Inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Jättefina, både necessärerna och tröjan. Jag började också på en necessär men har tyvärr inte hunnit sy klart den än (hoppas hinna nu i veckan)

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten - och gott nytt år till dig!

    Necessärerna ser ju superfina ut - ulltröjan likaså!

    SvaraRadera