söndagen den 17:e februari 2013

ny bok


Jag köpte en ny bok för nån vecka sen, Jenny Hellströms Sy! Från Hood till skjortklänning. Blev väldigt förtjust i flera av kläderna och har beställt bla jättefint regnkappetyg från Karin Ottilia (Amy Buttlers passion lily) och ska försöka sy den fina kappan i boken. Hoppas verkligen den blir fin!! Ska försöka vara så noggrann jag bara kan!

Nåja, jag började med att sy en kjol från boken, den blev inte helt bra i längd på mig så jag vek in den och sydde upp. Den blev mycket bättre, dock ganska kort :-). Då jag har de blekaste benen just nu, + att jag legat i influensa sen i torsdags så bjuder jag inte just nu på nån livebild.. Jag passade på att skicka bilden till henne, då hon delade ut väskor till de första som skickade in bilder och gissa om jag blev glad då jag fick en fin tygkasse från henne!! Tyvärr har jag inte alls hunnit sy det jag velat, jag har inte ens orkat läsa de senaste dagarna, men det är väl bara att vänta ut den här influensan.
Hoppas ni andra mår bra iaf och lyllos alla er som var på syfestivalen!!!

5 kommentarer:

  1. Stackare. Jag hann på festivalen, men misstänker att jag blev smittad av maginfluensa där. Tur att jag hann åka hem till Gbg innan det bröt ut.

    SvaraRadera
  2. Aj, krya på dig tjejen!
    Kul att du vann väskan. och du, benen kommer att bli brunare framöver, fast det kanske är svårt att tro det just nu. ;-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin kjol och härligt tyg!
    Jag får också försöka beställa hem den där boken, den verkar min sagt inspirerande.
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Tack för att du tittade in hos mig och tack för de fina kommentarer du lämnade! :)

    SvaraRadera
  5. fy att vara sjuk! hoppas du mår bättre nu? jättefin kjol - tyget är ju underbart!

    SvaraRadera